Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

Is het een idee wat informatie te verzamelen en dat aan te bieden aan TROS opgelicht, of een onderzoeksjournalist ofzo?

Delen

Berichten in deze discussie

Ik zou zeggen ja, doen. Maar ik heb makkelijk praten, ik ben geen slachtoffer.
Kheb wel gezien dat er zich deskundige en minder deskundige internetters de afgelopen tijd over hebben gebogen, maar als daar nuttige adviezen mbt de handelwijze van Cozzmoss uitkwamen, staan zij te zeer verspreid om van algemeen nut te zijn.
Tot nu toe zijn er maar enkele (3) gevallen bekend. Jolie heeft in een reaxi een oproep gedaan of er meer 'slachtoffers' zijn, misschien moet dat iets prominenter gepromoot worden. Zelf vraag ik me af of er wel zoveel slachtoffers zijn. Ik zie ook nergens C$M$-banners die zij zichtbaar moeten dragen om C$M$ te kunnen afbetalen.
3 slachtoffers is ook voldoende. Het gaat natuurlijk om oneerlijke praktijken van een zelfstandig bedrijf. Dat het niet om veel slachtoffers gaat of grote bedrgane zegt niks. Dit soort lui hebben de potentie nog meer lui kapot te maken.
Ik vind zo'n TV-programma een goed idee: er zijn heel veel mensen met een weblog, er is veel argeloos citeren.

Wel hoop ik dat zo'n redactie het onderwerp niet afkeurt: het moet vaak zo dom simpel mogelijk blijven, om geen kijkers af te schrikken ("Ow Sjaan 't gaat ofer computers fenafond, ken jij effe seppe?") en er is ook wel wat subtiliteit voor nodig om te snappen dat er verschillende interpretaties mogelijk zijn dan simpelweg "CiNNer Het Gekopiejeerrt."

Ik weet dat "Juridische zaken" van BNR-radio wel complexere zaken bespreekt; mochten redacties van Opgelicht of Kassa het afwijzen is het misschien een idee om het daar voor te leggen.

De facturen die Petra gezien had, suggereerden dat ANGO "nr 35" was en CinneRr meen ik 85. Dat suggereert 50 slachtoffers overtreders, in de tussentijd. Aan de andere kant zie ik net als Xiwel nèrgens banners, ook niet met fors Googlewerk. En kan ik me voorstellen dat de nummering van de Cozzmoss-facturen gewoon niet klopt. Wieweet willen ze gewoon de indruk wekken dat ze ZOVEEL claims afhandelen.

Het lijkt mij, kortom, een goed idee. De tot nu toe bekende slachtoffers zijn bizar genoeg. Zo'n ANGO-claim alleen al, dat heeft toch TV-potentie.
=ANGO "nr 35" was en CinneRr meen ik 85=

Of nummer 3 en nummer 8.
Dat klinkt me ook aannemelijk... :)(Dan zijn er nog 5.. Wie zijn dat..)
Welnee. Al die tussennummers zijn mislukte pogingen, die al in de prullebak beland zijn voor er ook maar werk van gemaakt werd. :-)
Waarschijnlijker zijn dat verzoeken tot betaling waarop de "schudlge" reageerde met: "maak er maar een rechtszaak van".
@Bert: Eerlijk gezegd ben ik ook erg benieuwd naar mensen die het er op aan laten komen. Ben dus wel benieuwd of C$M$ dan doorzet of niet. Ik hoop dat deze mensen (zo ze er al zijn) zich ook melden.
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar...
(*denkt met enige heimwee terug aan de dagen dat je op Usenet met succes een oproep kon doen..*)
Hier nummer 4, was één van de eerste waarschijnlijk?

Irene

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden