Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

Het valt me nu pas op. Dit staat er op de site van Cozzmoss

Opsporen van schendingen
Bijna iedere tekstschrijver zal zijn naam wel eens op Google hebben ingetikt. Soms komen er dan al een aantal auteursrechtschendingen naar boven. Helaas zijn degenen die inbreuk maken op uw auteursrecht lang niet altijd zo aardig om uw naam bij de artikelen te vermelden. COZZMOSS beschikt over intelligente software waarmee het mogelijk is om artikelen, of passages hieruit, op te sporen zonder dat hierbij de bron of auteur vermeld staat.

Punt 1. Die intelligente software is volgens mij geklets. Anders hadden ze er geen twee jaar over gedaan om het artikel van CiNNeR op te sporen.

Maar de rest is belangrijker. Ze spreken zichzelf volledig tegen. Op hun website zeggen ze dus dat als de auteur c.q. de bron erbij staat dat het geen probleem is. Pas als je die weglaat is het foute boel.

Amateurs !!!!

Delen

Berichten in deze discussie

Beter lezen! Op de website staat alleen dat het ook voor de auteur geen probleem is schendingen te vinden indien z'n naam erbij staat, en dat ze voor de rest een prog hebben.
Die software bestaat wel, je kunt het ook online vinden.. :) ik heb er ook wel eens mee zitten testen. Alleen ben ik de namen kwijt. Misschien kent een ander die wel...

ik heb voor deze vraag even een nieuwe categorie aangemaakt: Het forum toont maar 5 discussies.. Met een nieuwe categorie, zullen dat er weer 5 extra zijn... Zodat de langlopende discussies niet te snel van de site naar een sub-sub-pagina verdwijnen...

De categorie heet: Cozzmoss - techniek vragen
http://www.copyscape.com/ Met dank aan een oude posting van Arnoud
en: http://www.attributor.com/

;-)

Maar laten we niet teveel discussies starten over zijpaden - of vraag even er een nieuwe categorie voor aan te maken, anders drukken ze de langlopende discussies van de site... Ning's zijn héél configureerbaar, alleen: ze tonen maar 5 discussie-onderwerpen per categorie.
Vandaar je eerdere vraag om meer categorieën.
Ik denk dat we even een categorie Creative Commons moeten aanmaken ook, die mis ik nu op de hoofdpagina.
Ga ik nu even proberen te doen.
Die heb ik gemaakt Petra! :)
Je bent een schat!
@CiNNeR: Vreemd verhaal.

Schreven ze dat je toevallig boven kwam zetten in de software?

Als ze die software niet hebben, dan liegen ze.
Als ze die software wel hebben, dan wil ik hun licentie daarvoor zien.
Het klinkt als een hele prestatie, "daar hebben we intelligente software voor," maar Edwin zou zo'n programmaatje zó inelkaar zetten.

Sterker nog, bij gewoon webbeheer bekijk je ook de verschillen tussen bepaalde tekst-bestanden, of grep je een hele disk door op zoek naar 1 /meer woord/en. Gewoon interessantdoenerij van C$M$. Maargoed, het is met de huidige wetgeving nu eenmaal strafbaar om zo'n aanzienlijk percentage van een tekst te citeren. Zulke programmaatjes zijn natuurlijk vooral bedoeld om zaken op te sporen die gèld verdienen met andermans teksten.
@Jolie: Het klinkt inderdaad als interessantdoenerij.

Wat ik 'vrees' is dat ze daarvoor een algemeen toegankelijk search-engine als software gebruiken. De software van google of alltheweb is namelijk 'intelligent' te noemen.
Ik heb het bewuste verhaal al 5x gevonden zonder speciale software. Zo staat het ook op een Belgische seniorensite. Nog vreemder wordt het dat een 3-tal verschillende journalisten rond die oct/nov-2004 stukken schreven met Buunk in de hoofdrol. Het zou me niets verwonderen als Karin de M ook het e.e.a. uit eerdere stukje gecompileerd heeft.

C$M$ is pas actief geworden rond april dit jaar. Toen hebben ze die stukken op hun website gezet en zijn ze gaan zoeken. Karin de Mik had al 3 jaar eerder kunnen zien dat het bij CiNNeR en op al die andere plaatsen stond, maar heeft dat toen niet gedaan. Ook dat geeft te denken.
Wat een goeie research Xiwel.

Eigenlijk begin ik het steeds meer jammer te vinden dat CiNNeR de claim aanvaardt heeft (met alle begrip voor die stap uiteraard: stresserend lijkt me het goede woord, -dat CiNNeR ergens gebruikte.)

Maar als ik nu ook dit weer lees, lijkt me dat er een hoop op af te dingen was. En begrijp me goed, ik wil integraal overnemen niet goed praten, maar het is een heel vreemde zaak. Bijv.: Hebben de Senioren ook een rekening ontvangen? Of zijn die nog bezig? (Belgen kennend, hebben ze vast heel beleefd meteen betaald :-|) enz enz enz

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden