Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

Voor mij is deze Ning altijd een plek geweest waar ik graag kwam, om over de zaken omtrend het auteursrecht te spreken met andere bloggers. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dat dit concept verder uitgewerkt zou kunnen worden.

Een Nederlandse community voor en door bloggers zou een perfecte uitbreiding op deze Ning zijn. We zien hier dat bloggers met elkaar in gesprek raken over het auteursrecht, maar waarom zouden we dat ook niet stimuleren voor andere onderwerpen aangaande blogging.

Omdat dit een plek is waar veel bloggers komen, waar veel bloggers discussieren, lijkt me dit een ideale plek om dit te bespreken.

Kijk voor een klein opzetje van wat ik voor ogen heb; http://www.bloggingcommunity.nl/forums/ . Dit is nog maar een kleine basis, ik heb nog heel wat ideeën om het verder uit te gaan bouwen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over dit idee!

Delen

Reageren is niet meer mogelijk binnen deze discussie

Berichten in deze discussie

Ik begrijp de kritiek op deze Ning, ben er zelf ook niet zo kapot van. Toch vind ik zo'n forumaanpak ook niet zaligmakend en ik ben nooit zo aanmelderig. Hyves e.d. laat ik dan ook geheel aan me voorbij gaan.

Eigenlijk zou gewoon een open weblog gebruikt kunnen worden, waar wat structuur in gemaakt wordt middels categorien of dergelijke.

Ik heb een snelle internetverbinding en heb dus niet te klagen over de snelheid van deze Ning. Wel vind ik dat die Ted Lessing een keer van het voorblad af mag zodat actuele zaken meer bovenaan staan. Het onderscheid tussen 'Blogs' en 'Forum' is ook vaak ver te zoeken, die zou er voor mij uit kunnen. Ook halverwege een reaxi aan een andere reaxi hangen vind ik irritant. Zet alles op volgorde van tijd met het nieuwste onder of desnoods boven.

Maar ik begrijp dat het grootste probleem tijd is van de vrijwilligsters die deze Ning hebben opgezet. Op die tijd is te besparen door het reageren vrij te maken zonder aanmelding. Het is vooral niet op te lossen door er nog een systeem naast te zetten waar vrijwel hetzelfde te lezen is. Dat verdubbelt de tijd voor onderhoud. Samenwerken is wat dat betreft een betere oplossing om tijd te bseparen.
Eens Xiwel, ik heb Lessig weggehaald.
Mijn manco is vooral mijn oude G4.. Daarop, in FireFox, krijg ik erg veel foutmeldingen "unresponsive script". Waarschijnlijk is het niet goed getest, of is mijn Mac gewoon te oud hiervoor. Dit typ ik dus ook op Edwins PC, net als het Ning-onderhoud: kan ik eigenlijk alleen op zijn PC doen..... :-/
Maargoed, daar hebben de overige Ning-gebruikers natuurlijk niets mee te maken ;-/

Ook deel ik je mening (ik typte maining ;-) hoezo anglicismen ;-)) dat verschillende fora naast elkaar een extra tijdsprobleem schept.

Het voordeel van de Ning was o.a. dat het free was, niemand betaalt ervoor, dat scheelt in de regel machtsstrijd. Maar ik geloof dat ik dat allemaal al eens getypt heb, -al of niet in threads die verdwenen zijn bij het opstappen van een lid en een moderator ;-)

Van mij zou reageren zonder registreren best mogen. Waarschijnlijk is het policy van het bedrijf achter Ning. Uitzetten kan ik het niet.

Ook kan ik helaas die reaxie-lengte niet verlengen, vandaar dat ik soms iets in 2en moet knippen. Inderdaad nogal lame. (Al is het natuurlijk tOch beter om korte berichten te schrijven ivm ieders tijdsgebrek ;-))))))
Kortom:Ning was bij de keuze uit kwaden gewoon de minst slechte.

Jij bent een van de mensen aan wie ik denk, als ik tegen mensen zeg: Wees zuinig op de Ning want er komen mensen die helemaal niet aanmelderig zijn, (gezonde) skepsis hebben bij ergens aan meedoen en zich niet snel (nooit) op hypes (hyves ;-))) laten meedrijven.....

Mede daarom probeer ik liever dit systeem te verbeteren, en deze plek te behouden als plaats waar mensen die gebukt gaan onder een claim zich kunnen melden en informatie kunnen vinden.

Wat natuurlijk niets negatiefs zegt over Coens blogging-community: dat is gewoon een veel breder thema!
Het ging o.a. ook over het aanmelden bij Coen wat ik vooralsnog niet van plan ben. Ik heb daar wat rondgekeken en er staat vrijwel hetzelfde als het om blogrechten gaat.

Maar ook bij Cinner, Marketingfacts en Iumensis staan veel zaken die hier of bijelkaar te vinden zijn. Het is gewoon niet zo handig om een discussie op 5 plekken simultaan te voeren. Ook zonde van de tijd.

Inmiddels staat er ook zoveel op deze Ning, dat een soort herverkaveling niet zo gek zou zijn. Dus samevattende logs zijn van items die we nu weten en waarin veel reacties in verwerkt zijn. Voor een nieuw iemand met vragen over blogrechten zal dat een stuk duidelijker overkomen dan wat er nu allemaal staat. Maar ja, helaas vreet zoiets ook tijd en kennis van zaken op dat gebied. Op die punten kan ik jullie helaas ook niet helpen.
Dit vind ik een interessant stuk, jammer dat ik het niet eerder gelezen heb. Vooral jouw herverkaveling klinkt interessant.

Qua structuur, overzichtelijkheid en performance vind ik de Ning ronduit slecht. Reden te meer, waarom ik mijn eigen community ben begonnen. Met Petra ben ik aan het overleggen geweest, of het misschien mogelijk is om hier een verdere samenwerking op te zetten, wat vooralsnog geen concrete plannen op heeft geleverd.

Maar wat niet is, kan nog komen... :)

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden