Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

De Rechtbank te Brussel veroordeelde P.V. Schuld op 21 november 2003 voor tergend en
roekeloos geding
in een zaak tegen Aurex N.V.
"I'll be back" zal P.V. Schuld gedacht hebben, en terug is hij.
Nu met claims die hij als nauwelijks gerichte projectielen rondschiet op kleine, loslopende bloggers.

Ik kan me goed voorstellen dat Irene van den Berg en Marcus van de Kerkhof niet geassocieerd willen worden met P. V. Schuld. Wat je ook over het tweetal kunt zeggen, ze werken iets rationeler dan P.V. Schuld en zijn B.V. Swordstone — of St., Stichting of Gesticht, wat het ook is: St. Swordstone.

Swordstone, Jochem uit Lochem en hun slachtoffers, pardon: klanten, verdienen een eigen discussie-categorie.

Bent u in het bezit van zo'n illustere claim?
Graag horen we uw ervaring.

Delen

Reageren is niet meer mogelijk binnen deze discussie

Berichten in deze discussie

Ha, dankje Arnoud... Op de een of andere manier was het me niet gelukt om CU2 terug te vinden als casus.. Er is klaarblijkelijk zoveel discussie geweest over het onderwerp an sich (ook een goed ding :)) dat ik de zaak zelf, met naam en toenaam, in de discussie niet meer kon terugvinden..
Het wordt tijd dat ik mijn boek ga uitgeven :)
Ook ik ben twee dagen geleden overvallen door een pittige brief met een schadeclaim van maar liefst E 240 x 300% boete + nogeens E 240 voor de verzuimde naamsvermelding = E 960,00 (eindbedrag toeval?) van Stichting Foundation Swordstone, i.v.m. een foto van Thomas Berge die gemaakt zou zijn door fotograaf Peter Lammers.

Wij zijjn een niet commercieel internetradiostation, dus kan van enige (mentale of fysieke) schade en/of inkomstenderving m.b.t. Peter Lammers hier aboluut geen sprake zijn. Bovendien is via internet met geen mogelijkheid de fotograaf te traceren, laat staan deze om toestemming te vragen. Het was een normale foto die door iedereen gemaakt zou kunnen zijn.

Ik heb inmiddels de foto verwijderd en een mail naar Peter Lammers zelf gestuurd met een copy naar Swordtone en ik wacht nu op antwoord.

Swordstone is naar mijn mening een dubieuze stichting. De brief komt uit Grandola, Portugal terwijl de vestiging in Lochem zit. Bovendien, als je naar de website gaat http://www.swordstone.org krijg je een grijs scherm te zien die niet erg overtuigend overkomt.

In een reaktie van P.V.Schuld wordt ik doorverwezen naar www.fotoanoniem.nl waar ik de auteursrechten zou kunnen afkopen....
De foto is geplaatst op 1 oktober 2008 en weer verwijderd op 9 oktober 2008.
Onderstaande statistieken geven een gemiddelde hit van 3 per dag aan; dat zijn dus in totaal 24 bezoekers, waaronder ikzelf en ongetwijfeld een aantal keren P.V.Schuld.
Wat zou auteurrechtelijk een redelijk bedrag zijn?

Algemeen
Naam Grenslanders
Url http://grenslanders.eigenstart.nl
Statistieken sinds 30-03-2007
Totaal hits 1621
Totaal unieke hits 1011
Gemiddelde hits/dag 3
Gemiddelde unieke hits/dag 2
Zo eenvoudig ligt het helaas niet dat daar een prijskaartje aan te hangen is. Inmiddels lopen de eerste rechtszaken waarin Swordstone betrokken is. Het wachten is op een uitspraak.
Swordstone kan trouwens geen boetes uitdelen, dat kan alleen een rechter,ze kunnen wel facturen sturen, dat mag iedereen. Of je die vervolgens ook moet betalen is een tweede. Ik zou het in uw geval niet doen, zeker dit bedrag niet voor een site met het aantal bezoekers dat u noemt.
Hoi Hans,

Welkom hier!

Gisteren was ik aan het bijlezen zo ook bij: http://www.lucaswashier.nl/
Ik heb begrepen dat daar een gezamelijke actie op touw gezet wordt tegen PVS, neem contact op met Robert Engel. Samen sta je sterker dan alleen!

gr Irene

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden