Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

CiNNeR, ervaringsdeskundige, publiceerde vandaag een informatie-pagina n.a.v. alle vragen die ze ontvangt: Een claim, wat te doen?

Delen

Reageren is niet meer mogelijk binnen deze discussie

Berichten in deze discussie

Zelf heeft MaFLoDDeR betaald, en nu adviseert ze anderen om dat niet te doen. Heldhaftig! De AR-wet schudt op de grondvesten! Cozzmoss siddert!
Beste Bartels, weet je zeker dat je achternaam niet Hominem is?
Ik denk niet dat er erg veel vraag is naar de manier van no-knowledge die jij hier ten toon spreidt.
Misschien kun je je beter ff inlezen, dat zou een eventuele discussie ten goede kunnen komen.
Ik heb kennis genomen van uw eerste indrukken over Cozzmoss. Ik ben momenteel doende met een onderzoek naar Cozzmoss voor een cliente van mij. Het betreft een eis van Cozzmoss jegens mijn cliente met betrekking tot een tekstbericht. Ik las zojuist dat u bekend is dat inmiddels twee rechtzaken lopen, twee met betrekking tot beeldmateriaal en één met betrekking tot een tekstbericht. Zoudt u mij meer kunnen vertellen over de casus van het tekstbericht?

Met vriendelijke groet,

Marielle Kes
Kes cs
Hoi Marielle,

Nieuws over Copyright & Nieuwe Media en de Uitspraak in de uitspraak in de .... Op 10 december deed de rechter uitspraak in de zaak Cozzmoss vs. Weerspiegeling.nl.

De rechtbank verwerpt, kort samengevat, een aantal eisen van Cozzmoss, om de gedaagde, Joffrey Vermeule, te veroordelen tot betaling van 365 euro.

Zo verwerpt de rechter het idee dat van Vermeule verwacht had mogen worden dat hij voldoende kennis in huis heeft over de rechten van intellectueel eigendom en of dat er sprake zou zijn van inbreuk (door gedaagde) te kwader trouw. Ook stelt de rechter dat de NVJ-voorwaarden tussen deze partijen niet van toepassing zijn en er onvoldoende jurisprudentie in dergelijke geschillen is. Ook de door Cozzmoss, alias Nostra Verus, alias Irene van den Berg geëiste bedragen, waaronder 1400 euro schadevergoeding en ruim 4500 proceskosten, wijst de rechter van de hand.

Daarmee doet de rechter uitspraak zoals ik in stilte gehoopt had. Aan de ene kant moeten journalisten uiteraard betaald worden voor hun schrijfwerk. Aan de andere kant moeten rechtenhebbenden geen buitensporige bedragen eisen.

Het vonnis is hier te downloaden (pdf) en de website van Joffrey Vermeule is weer online.

Het nieuwsje is ook opgepakt door marketing facts en de stichting Copyright & Nieuwe Media zal maandag a.s. een officiële reactie op het vonnis geven. [12 december 2008]

Marielle, Betreft de zaak van je cliente een particuliere, kleine, niet-commerciele website? Je kunt, zeker dan, ook altijd contact met de stichting Copyright & Nieuwe Media opnemen voor meer informatie over de zaak van dhr. Vermeule of andere zaken.

Hou me / ons alsjeblieft op de hoogte. Het is voor mij erg belangrijk te weten hoe Cozzmoss nu eigenlijk opereert. Of zu nu willens en wetens "kleine particuliere bloggers", privépersonen, de stuipen op het lijf jagen en geld afhandig maken of "grote bewuste bedrijfsmatige auteursrechtdieven" proberen aan te pakken. Het laatste kan volkomen terecht zijn, het eerste is m.i. kwalijk.

Informatie over elke zaak -en veel mensen zwijgen vanwege allerlei zwijgclausules- is daarom erg belangrijk. Informatie over het claimgedrag van Cozzmoss, die nu maar zeer zelden bekend raakt, toont aan of Cozzmoss een moreel of een immoreel opererend bedrijf is.

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden