Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

Kom ik ineens een logje tegen en dat is (met foto en al) van mij

Hier de dief
http://www.bloggen.be/belleman/archief.php?ID=509

en hier mijn log
http://www.cornette.nl/wl/?p=28

Ik heb maar een vriendelijk verzoek gedaan om de bron te vermelden en niet net te doen of het zelfgeschreven is.

Het leek me wat overdreven om een dikke rekening te sturen. ;)

Wat doen anderen eigenlijk in zo'n geval? En dan heb ik het over normale mensen.

Cornette

Delen

Reageren is niet meer mogelijk binnen deze discussie

Berichten in deze discussie

Ik heb in elk geval een link naar het origineel geplaatst. Dat heb ik een paar logjes verder ook gedaan naar een log van Tagrijn. Schijnbaar verzamelt deze man logjes over belletjes.

Dat zijn naam er onder komt zal wel automatisch gaan net als bij Web-log. Hij had op z'n minst een link naar het origineel kunnen plaatsen. Geld verdient hij er waarschijnlijk niet mee. Ik denk eerder aan onkunde dan aan opzet.

Zelf zou ik het opvatten als recycling. :-)
Ik zag dat je je foto van de bel van naam en/of plaats gewijzigd hebt zodat ie wel op jouw log werkt maar niet meer bij de Belleman. Je zou een jpg-tje kunnen maken met de text: "Dit log is zonder toestemming geleend van www.cornette.nl" en dat bestandje de naam en plek geven van de oude bel-foto. :-)
Erg goed idee. Ga ik direct doen.
Dank!
Ik zag dat er op het blog een groot "plakkaat" stond met de tekst dat dit blog zonder toestemming overgenomen was van cornette.nl. Ik begrijp na het lezen vand e reacties hoe die mededeling op dat log komt. Ik heb het idee dat deze meneer zijn reacties niet leest.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar zou denk ik inderdaad een vriendelijk verzoek sturen om aan bronvermelding te doen.

Ze mogen (bijna) alles gebruiken van mijn log, maar wel graag met bronvermelding en het liefst even van te voren vragen.
Ik heb even zitten kijken maar hij linkt ook al zijn plaatjes terug van andere websites.
Jammer toch dat mensen zo doen. Maar je kunt er eigenlijk niets tegen beginnen.
ik kom hier omdat iemand al mijn vrienden pikt, nu al een jaar bezig is en ik het nu zat ben. Ik heb er nooit wat van gezegd maar nu moet ik het misschien toch doen. Ze schrijft ook naar mijn vrienden op hyves. Ik heb alleen vrienden in real life en blogvrienden. Ik vind het raar als iemand alleen maar mensen aan het scoren is die men in real life totaal niet kent

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden