Eerlijk en Legaal Bloggen

Internet is here to stay, what about the law?

Een paar dagen terug werd vonnis gewezen in de zaak tussen Peter Vincent Schuld en het forum Maroc.nl: het forum is niet aansprakelijk voor een foto geplaatst door een lid. Zie mijn blogpost voor meer informatie.

De belangrijkste bepaling uit het vonnis:

Wel mag van een forumbeheerder een alerte houding worden verwacht in het tegengaan van dit soort plaatsingen op zijn forum. De forumbeheerder dient daartoe ongewenste bijdragen als waarvan hier sprake is op eerste aanmaning te verwijderen en ook de mogelijkheid tot het doen van zulke aanmaningen te faciliteren, alsmede desgevraagd medewerking te verlenen aan het achterhalen van de identiteit van de werkelijke plaatser van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Ik zou verwachten dat dit ook voor blogs op kan gaan: zolang je maar actief reageert op klachten, hoef je je geen zorgen te maken over materiaal dat je leden of reageerders plaatsen.

Arnoud

Delen

Reageren is niet meer mogelijk binnen deze discussie

Berichten in deze discussie

Ik zou verwachten dat dit ook voor blogs op kan gaan: zolang je maar actief reageert op klachten, hoef je je geen zorgen te maken over materiaal dat je leden of reageerders plaatsen.

Dat is toch juist wat in het begin tot de problemen heeft geleid? Wel reageren maar niet naar de zin van de claimsteller?

RSS

Info

Petra Petra heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Start je eigen netwerk!

© 2009   Gemaakt op Ning door Petra.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden